Dag 10. Onsdag.

Hejsan, Tjena, Hallå!
Har ni det bra i sverige? Jag har det trevligt.
Igår så Var det ju Onsdag, Det var då vi åkte ut från frankrike till Spanien.
I spanien var det vi havet vi körde, det var en "ormväg" Alltså JÄTTE snirklig.
Jag mådde jätte illa och Ella mådde inte speciellt bra häller. På köpet var det 1000000 grade varmt i husbilen, då vi fick nästan värme utslag även fast vi hade en fläckt där bak och AC där fram. Det var hääääääämst!
När vi kom fram till Campingen där vi skulle bo så hoppade jag och Ella i poolen på 2 sekunder. Såååå härlligt!
När vi skulle gå till parkeringen där husbilen stod hade jag så klart inga skor på mig så då hade jag den oturen att jag klev på en Glasbit. Eller jag tor det var en glasbit, något hårt i alla fall. Jag fick "leka" Kerurg med min fot och ta ut det "hårda". Ajjjjjjj!
På kvällen sedan var Ella utslagen, så jag och Mats tog en sväng med cykeln på Byn.
Men när jag kom hem så ville Ella ut en stund, då följde jag med henne.
vi somnade seeeeent ;)

KrAmAr

Dag 9, tisdag

Vi skulle iväg och rida idag kl 14.00. Såklart hade jag och Elvira glömt att ställt klockan och pappa hade sakt kvällen innan att han skulle cykla till bron tidigt imorgon och så skulle han vara tbx till 12 för det skulle ta en timme att köra dit vi skulle rida.

Pappa cyklade på morgonen men kom hem senare än vad han trott för det var tuffare backar än vad han hade tänkt sig. Han stormade in i husbilen och finner oss sovande i sängen halv 1 på morgonen. Han bara frågar om vi inte hade hört honom i walkitalkin, sett hans sms eller hört när han ringt. Inget av de hade vi märkt såklart så vi kastade oss upp ur sängen. Vi fick en stressig morgon men vi hann i tid till ridningen.

Först så fick jag rida en gammal häst som hette Ellos. Dom var inte så bra på engelska i Frankrike så dom förstod inte vad jag sa när jag frågade hur gammal han var. Han var lugn och snäll och gjorde inte en fluga förnär. Dom förstod att jag hade ridit i 9 år och Elvira bar a hade ridit några gånger förr men trots det så fick hon rida på en 3 åring. Det var när vi hade kommit halvägs och hästen började krångla med henne som dom insåg att det var bäst om jag och Elvis bytte häst. Det var först då hon sa att det var en 3 åring. Hon hade inget namn än men funderade över något på V. På slutet av ridturen fick vi hoppa av hästarna för vi skulle gå in i ett område där det fanns vildhästar. Vi såg minst 5 st skimmlar (vita hästar) som dom fick fösa bort.

Jag på egenhand gick vilse på våran camping plats. Pappa och Elvis stod i duschen och jag var klar och ville tbx till husbilen. Den första jag gör när jag kommer bort från dusch huset är att stanna och kolla in en trekorsning. Jag såg inte husbilen därifrån men jag visste att den låg väldigt nära där jag stod. Så duktig som jag är så tar jag åt helt fel håll ocg går där i cirklar i säkert 5 kke 10 min. Jag blir lite snurrig och får gå tbx till duschrummet för att fråga pappa om vägen. Han tror ju inte det är sant och pekar åt höger men himlande ögon och säger "gå där och om mindre än 5 m så ser du den".

Dag 8, Måndag

Idag kom vi till den nya Campingplatsen på eftermiddagen. Vi hade kollat på både ridning, bungejump och forsränning den förmiddagen. Tydligen så var det inte rätt dag för bungejump och ridningen skulle vi ta imorgon så vi drog oss ner till vattnet och skulle paddla i en forsräning. Jag och Elvis satt i en dubbel och pappa tog en enkel. Vi paddlade, fastnade, ramla ur kanoten/kajaken (pappa sa att det såg ut som en blandras), snurrade runt och åkte baklänges. Det var en ganska mysig eftermiddag men att paddla är nog ändå inte riktigt min grej.

innan vi skulle käka den kvällen låg jagoch Elvira och spänderade en tid vid poolen och solade, läste och badade.                                                                                                                                                                             Just nu läser jag världens läskigaste bok "Den gröna cirkeln" och jag håller på att skita ner mig när jag läser den och speciellt på kvällarna. Ett övegivet land, övegiven bondgård, övergivet hus och en död familj som sitter i en cirkel kring ett bord med slutna händer. På en såndan plats har 4 ungdommar hamnat under en strom, och såklart så händer det asläskiga saker under kvällarna i det dära huset. Försök att läsa den dära boken utan att hoppa till vid vad ändaste lilla ljud när man läser den.

Tävlingas svaret:

Nu tänkte vi att vi skulle avslöja vem som vann vår tävlig!

Grattis till...

Catharina Richert.

Rätta svaret var En tostmaskin! Kunna någon annan ha gissat det?

dag 7. sööööndag

Hejjjj, idag vaknade jag ca 12 av att jag hörde att motorn inte staratade, vi hade fått soppatorsk (ni vet när man har soppatorsk när man har disel i morton så blire inge bra, vi hade en extra dunk som tur var). När vi klev upp så skulle precis mats gå till lilla "byn" som låg 500 meter längre fram på vägen och fråga efter hjälp. Vi åt frukost, ny bakta baugetter som mats köpt. När han kom tillbaka var han lite sur och sa att ingen mekaniker jobbade på söndagar så då prövade han starta motorn igen. Dåå åkte han fram till gubben som hjläpt honom och frågade om vart närmaste mack låg. Han berättade att den låg 8 km här ifrån, så vi körde dit han sa.
Efter en massa "yr" runt i grann byn så hittade vi dit. och då hade jag och Ella nästan dött av värme utslag. Vi tittade på kartan vart närmaste bad ställe låg och det var på en Camping som hade pool. Så vi beslutade att stanna här för natten. Nu har vi badat och grejat, Mats han håller på att grilla massa kött, Ella sove och jag sitter och Skriver/planerar bloggen!
Ha en trevlig Söndag kväll!

dag 6. LÖÖÖÖRDAG

Här kommer en bildbomb:

Gå vilse

Nu när vi var i Belgien och pappa hade lämnat oss på stan efter att han själv hade tröttnat, så lämna han oss med en karta och åkte hemöst. Så där stod jag och Elvira med varsin cykel, en karta och en walkitalki (som inte hjälper om du är bortom 3 km).
Först åkte vi runt lite i stan, men vi fastnade vid en Glasskiosk, och eftersom dom inte tog kort så cyklade jag och Elvira runt som galningar efter en bankomat. Då börja det regna..
När vi väl kom fram till något som liknade en bankomat så var allt på hollänska, så vi frågade han som jobbade där om han kunde hjälpa oss ta ut pengar så vek han sig i garv. Trodde nästan att han skulle ramla av stolen. När han väl lugnat ner sig så sa han att det hära var en parkeringsautomat. Han förklarade för oss var bankomaten låg och så bar det iväg igen. Såklart så hittade vi ändå inte så bra så vi fick fråga om vägen minst tre gånger till. När vi väl ramlat in i bankomaten så var vi dyblöta. Vi tog ut lite pengar och så försökte vi cykla tillbaks till Glasskioska för lilla Elvira här hade pront bestämt sig för att ha sin glass (annars hade vi varit torr, för då hade vi struntat i bankomaten och glassen och varit hemma)
När vi väl satte oss ner med glassen på kiosken och började cyklade så blev vi storvilse! Regnet öste ner så man frös med blixt åh dunder med magiska under i bakrunden så blev det inte så mysigt. Vi kunde inte nå pappa med walkitalkin och kartan började gå sönder i allt regn och vi hittade inte längre. Vi var helt borta tills jag fick läsa kartan. Sen så hittade vi hem till våran husbil med blöta kläder och blött väder

BILDBOOOOOOMB

BILD
Mats fixar det med tejp

Dag 6, Fredag.

Punkt 6. leka på McDonald lekplast.

När vi var i sverige, så stannade vi där kolmorden ligger (minns inte vad det heter förstår du) på någon mack brevid McDonalds. Då passade vi på att leka där! vi lekte och åkte två varsinna gånnger i kanan innan de läskiga kom.....

SMÅBARNEN,
Ella skrek - Spring!
och då sprang vi tbx till husbilen, vi ville ju inte bli uppätna!!
Dom kanske huggger än i fingret, vem vet?

Punkt 1. Kissa mitt på en väg:

Vi tänkte först knäppa kort men så ångra oss!
Alla våra läsare, vi måste varna er för att gå mitt på vägen utanför Dragon Gate, inte på den stor STORA vägen utan på den stor stora vägen. Där gjorde vi vårt lilla bus!

Missat något?

Har ni glömt att tävlat? eller missat att tävlat?
Gissa du också HÄÄR

Dag 5, Torsdag, Andra Avenyn nördarna slår till igen!

Vi vaknade runt 13.00 imrse och slog på Andra Avenyn, så nu har vi kollat på den serien i 24 timmar på 5 dagra, och dan är inte slut än.

När vi nu har nått fram till våran kampingplats och dragit ner cyklarna från bilen så bär det iväg till stan. Vi köper en karta för att hitta runt, men den ger inte så mycket hjälp när man har den upp och ner! Vi märkte det inte förens ett bra tag så vi blev lite sura på skyltarna när dom pekade åt fel håll hela tiden -,-

Men sen så, när pappa sa lite snopet "OJ då, vi har haft kartan upp och ner hela vägen",så hittade vi.

Under den här dagen har vi varit inne på världens häftigaste Godis affär och världens gulligaste (godaste) Glasskiosk!

Punkt 15. Rulla ner för en brant kulle.

Idag så tog vi den tiden att lösa en av våra punkter, att rulla ner för en brant kulle.

Det gick bra men vi blev gräsiga!! Rullar man en rull får man rulla resten, det gååååååååååååår inte att stanna!

Svar på Komentarer (Vi älskar Komentarer fortsätt komentera)

Kjerstin skrev:
Hej på er! Vad roligt ni värkar ha =)
jätteroligt för oss att följa er via bloggen, men ser ni någonting av om ni ligger där bak och kollar på film? =)
Elvira har du läst din mail?
puss och kram /Mamma

Vi svarar:
Heej Mamma, Vi har jätte roligt!
Ja vi ser faktiskt europa när vi ligger där bak, vi har ju fönster ;)
Läste mailen idag! kul!
Hoppas du har det bra, saknar dig! / Dotra din!
Moa C skrev :

Saknar er <3 hoppas ni har det kul!

Vi svarar:
Vi saknar dig med! :)

Tyvärr kan vi inte svara på din komentar Catharina, efter som det finns ett tävlings bidrag med där. Svarar på den senare! Kramar!

Alla måsten under resan:

15. Rulla ner för en brant kulle.

Några bilder från söndagen, måndagen och tisdagen.

Dag 4, Onsdag

Holland!
Nu är vi i Holland, snart i Amsterdam. Vi har legat här i sängen och checkat Andra Avenyn hela dan medans vi har korsat gränsen mellan Tyskland och Holland. Vi stannade vid en mack där man kunde se den dära kullen som gör så att Havet håller sig borta. Det är en kulle som Holländarna har byggt för att föröka deras mark för det bor så mycket folk här i Holland, trots att dom har så lite land.

När vi sedan kom fram till Kampingen där vi bor nu så har jag och Elvira tagit oss ner till Stranden och badat. Jag tog då en springtur medans lilla Elvira tog en cykeltur.
Fin fint väder hitills ial! Tyvär ingen vacker bild på våran solnedgång men vi får fler tillfällen XD
// Ella å Elvis, puss åh kram! <3

Dag 3. Tisdag. Fortsättning.

Heeeej, jag tänkte fortsätta berätta om tisdagen!

Resan över bron gick bra, när vi kom över bron körde vi i ca 2 timmar igenom Danmark. Då kom vi till Rödby där tog vi båten över till "portgaten" i tyskland. På båten köpte Elvira sin älskade sprite och Lakrits. På båten trodde vi att hissen var trasig, tills vi hittade start knappen. Vi gick vilse på båten bland alla lastbilar. När vi kom av båten så åkte vi i ca 1 timme sen stannade vi på en camping vid havet. Jag och Elvira vi cyklade till havet och hade det chill.
kvällen slutade bra!

Kramar Ella & Elvira!

Dag 3. Tisdag

Heeeeej! Just nu är vi på väg till bron mellan Sverige och Danmark, så då blir det svårt med uppdatering på bloggen utan internet på telefonen. Vi kommer att försöka så gått det går så sluta inte läsa, vi får ju bara mer å skriva om! I dag så vaknade vi hos katarina hon väckte oss vid 8 någon gång, vi gick till havet och lekte. Mats hämtade oss vid 10 någongång vi gick och åt lunch på "stan", göttans! När vi skulle hem från stan var jag och Ella busiga ännu en gång vi sprang och gömde oss för Catarina och Mats typ 1000 gånger. Skit kul ju!! Sen nu sitter vi i husbilen och gör några planingar för framtiden ;) Idag konstaterade vi att Mats löser allt med Tejp! Kramar från Elvira & Ella! Ps. alla bilder kommer när vi har bättre internet!

Dag 2, Måndag

Heej igår då tittade vi på Andra Avenyn hela dagen, vi märkte knappt att vi åkte. Men vi minns att vi stannade och klättrade på en klätterstälning utanför McDonalds medan Mats hade telefon möte. Senare på kvällen så kom vi fram till Lund, från Lund tog jag och Elvira tåget till Ystad (där wallander spelas in). På tåget var vi busiga!! Vi lämnade den läckande mjölken på bordet.. :D När vi satt på tåget blev vi lite oroliga att vi glömt hoppat av för Elvira såg en skylt som det stod Ystad åt andra hållet. Vi åkte ca 2 stationer till sen så var vi framme i alla fall, hos den jätte trevliga Catarina! Vi hade det Chill på kvällen. Vi la oss tidigt. Är det någon som kan gissa vad vi hade packat med oss till Ystad? Ni vinner en länkning! (tips är att det var jag (Ella) som packat ner de och en annan är Frukost). Svaret får ni senare i veckan! KramAr Ella & Elvira! Ps. Bilder kommer när vi har bättre internet.

Dag 1, söndag

Hej igår började vår underbara resa, allt började med att vi packade in våra saker i bilen. Efter att vi hade packat in alla våra saker så bakade vi chokladbollar mesans vi väntade på Mats. Vid ca 10 bar det iväg! Vi åkte ut ur Delsbo och Emot Hudiksvall, och nästan i Hudiksvall svängde vi ner på E4:an. Jag och Ella satte oss och tittade på film. På kvällen sedan så sov vi på parkeringen utanför Dragon gate! Kramar från Elvira Ps. Bilder kommer när vi har till gång till bättre internet.

Välkommen till min nya blogg!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!