dag 7. sööööndag

Hejjjj, idag vaknade jag ca 12 av att jag hörde att motorn inte staratade, vi hade fått soppatorsk (ni vet när man har soppatorsk när man har disel i morton så blire inge bra, vi hade en extra dunk som tur var). När vi klev upp så skulle precis mats gå till lilla "byn" som låg 500 meter längre fram på vägen och fråga efter hjälp. Vi åt frukost, ny bakta baugetter som mats köpt. När han kom tillbaka var han lite sur och sa att ingen mekaniker jobbade på söndagar så då prövade han starta motorn igen. Dåå åkte han fram till gubben som hjläpt honom och frågade om vart närmaste mack låg. Han berättade att den låg 8 km här ifrån, så vi körde dit han sa.
Efter en massa "yr" runt i grann byn så hittade vi dit. och då hade jag och Ella nästan dött av värme utslag. Vi tittade på kartan vart närmaste bad ställe låg och det var på en Camping som hade pool. Så vi beslutade att stanna här för natten. Nu har vi badat och grejat, Mats han håller på att grilla massa kött, Ella sove och jag sitter och Skriver/planerar bloggen!
Ha en trevlig Söndag kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast vi ser)

Blin bloggplats (vi besöjker och komenterar alla):

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0