Dag 9, tisdag

Vi skulle iväg och rida idag kl 14.00. Såklart hade jag och Elvira glömt att ställt klockan och pappa hade sakt kvällen innan att han skulle cykla till bron tidigt imorgon och så skulle han vara tbx till 12 för det skulle ta en timme att köra dit vi skulle rida.

Pappa cyklade på morgonen men kom hem senare än vad han trott för det var tuffare backar än vad han hade tänkt sig. Han stormade in i husbilen och finner oss sovande i sängen halv 1 på morgonen. Han bara frågar om vi inte hade hört honom i walkitalkin, sett hans sms eller hört när han ringt. Inget av de hade vi märkt såklart så vi kastade oss upp ur sängen. Vi fick en stressig morgon men vi hann i tid till ridningen.

Först så fick jag rida en gammal häst som hette Ellos. Dom var inte så bra på engelska i Frankrike så dom förstod inte vad jag sa när jag frågade hur gammal han var. Han var lugn och snäll och gjorde inte en fluga förnär. Dom förstod att jag hade ridit i 9 år och Elvira bar a hade ridit några gånger förr men trots det så fick hon rida på en 3 åring. Det var när vi hade kommit halvägs och hästen började krångla med henne som dom insåg att det var bäst om jag och Elvis bytte häst. Det var först då hon sa att det var en 3 åring. Hon hade inget namn än men funderade över något på V. På slutet av ridturen fick vi hoppa av hästarna för vi skulle gå in i ett område där det fanns vildhästar. Vi såg minst 5 st skimmlar (vita hästar) som dom fick fösa bort.

Jag på egenhand gick vilse på våran camping plats. Pappa och Elvis stod i duschen och jag var klar och ville tbx till husbilen. Den första jag gör när jag kommer bort från dusch huset är att stanna och kolla in en trekorsning. Jag såg inte husbilen därifrån men jag visste att den låg väldigt nära där jag stod. Så duktig som jag är så tar jag åt helt fel håll ocg går där i cirklar i säkert 5 kke 10 min. Jag blir lite snurrig och får gå tbx till duschrummet för att fråga pappa om vägen. Han tror ju inte det är sant och pekar åt höger men himlande ögon och säger "gå där och om mindre än 5 m så ser du den".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast vi ser)

Blin bloggplats (vi besöjker och komenterar alla):

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0