Gimp - Ladda ner till PC

Heej! Jag tänkte börja med gimpskola, jag kommer tipsa om olika saker som du kan göra i gimp. Kommentera vad du vill se, jag ska försöka göra så ofta som möjligt. Jag gör sånnahär saker i skolan på eget arbete. Jag ska gå igenom först hur man laddar ner gimp till PC, tar Mac senare. Jag kan visa på både mac och PC, kommentera vad du vill se!
Här är en grundläggande beskrivning på hur du laddar ner GIMP 2.6.11 till din pc, gimp blir på svenska och är helt garanterat virusfritt, har laddat ner detta på 10-15 olika datorer. Sant faktiskt, alla jag själv ägt + kompisars.  Jag förklarar så noga jag kan med hjälp av detta inlägget. 
 
1. Gå in på gimp.org/download
 
2. Klicka på ”Download GIMP 2.6.11″ Under rubriken ”GIMP for Windows”
 
3. Nu kommer du in på denna hemsidan, vänta några sekunder så startar nerladdningen snart. Om ett gult blokeringsmedelande kommer upp, högerklicka och klicka på ”Hämta filen…”
 
4. Denna rutan kommer upp, klicka på spara.
 
5. Välj plats att ha filen på, tex. skrivbordet, och klicka spara.
 
6. Vänta
 
7. När filen är klar kan du först dansa lite av glädje och sen klicka på kör.
 
8. Klicka på kör
 
9. Klicka på ”Next” massa gånger. Nu är allt på engelska, men oroa dig inte, det blir svenska snart.
 
10. När du kommer till denna sidan, klicka på ”install now”
 
11. vänta
 

12. När den laddat klart klickar du på ”Finish” observera att du antagligen även fått en ikon på skrivbordet, najs!
 
13. Nu är allt färdigt, allt är på svenska, och det är fritt fram att börja redigera! Klicka här för att komma direkt till min gimp-skola där du kan lära dig allt om gimp, hur det används, och smarta tips!
 
frågor?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast vi ser)

Blin bloggplats (vi besöjker och komenterar alla):

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0