Dag 11, 12, 13, 14, 15 å 16. Torsdag, Fredag, Lördag, Söndag, Måndag å Tisdag.

Hej! för några dagarr sedan så satte jag mig för att skriva om allt som hände när vi var i spanien, för att ella var och red på massa Caballos. Men det licksom blev så att jag inte kom på vad jag skulle skriva. Men då tänkte jag att jag kan skriva om en dag i taget så blire lättare. Så då började jag skriva för varje dag. Men det liksom hände samma saker dag in och dag ut. då tänkte jag att jag kan ju skriva om det vi gjort på alla dagar i en text. men det blev bara konstigt. så jag valde att göra en lista.

 

Allt vi gjort dom senaste dagarna i spanien(torsdag-tisdag)

Shoppat.

Fikat.

Myst.

Snackat.

Chillat.

Tittat på ANDRA AVENYN och ARNE DAHL.

Läst.

lyssnat på ljudboken 14 år till salu.

 

Sen kom jag på att det är en speciell dag jag vill berätta om.

Dag 15. Måndag.

Idag är det en sådandär måndag som börjar med en Jordbävning och sutar med en begravning. Jag och Ella hade sovit i Mats fjälltält Natten mellan söndag och Måndag. Så vi vaknade av att det var 800 grader i tältet. INGE MYSIGT. Men då pallade vi inte vara kvar där så vi gick upp. Precis då när vi kom upp så åkte Mats iväg med den trasiga bilen till värkstaden. Ni förstår Mast är så duktig på att köra sönder bromsarna på bilen. I alla fall så har jag och Ella inte lärt oss att starta gasol kötet/grillen så vi grejade och prövade, inget funkade.

Men då kom jag på (det geniet jag är) att vi kan steka äggen på stekpannan med värme från solen. Så vi smörade stekpannan och smöret smölte så vackert. Sen hälde vi upp ägget och det kan jag lova er, gör inte de (alltså steka ägg på solen) det går bara jätte dåligt.

Men då tänkte jag att jag kan ju ringa å fråga Mats hur man startar de. Men han svarade inte. Vi åkte och frågade om det fans ett kök man skulle kunna låna någon stans i receptionen. Fans inte....

Efter 10 minuters tänkande med hunrig mage, kom jag på de. Den smartaste iden ever! Att man kan steka ägg i Ellas toast maskin. Så smart jag är ju! Vi hade ju faktiskt ström! Det gick och blev himla gott, så goda ägg har jag alldrig ätit.

Ni förstå när jag väll har bestämmt mig så ska jag ha det.

Sen så gick vi och sol/badade lite. Eftermiddagen så grejade vi med vår lista (kommer upp snart). På kvällen så pratade vi med 4 skottar. trevliga! Den natten sov vi under bar himel, MYYYYYSIGT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast vi ser)

Blin bloggplats (vi besöjker och komenterar alla):

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0